Fort Portal: Byt belochem, znamena byt v nevyhode

Posted on 20.8.2011

0


DSC00301

Dorazili jsme do Fort Portal. Tesili se na pokoj v nejakem hostylku a trochu cisteho mista, kde bychom se dali dokupy pred dalsi cestou. Je to unavne neustale uhybat pred bahnem, drncat po hroudach a sjizdet do rigolu preed kazdou motorkou.Kdyz jsme se blizili k mestecku, a z polnacky se stala asfaltka, prozivali jsme skoro cyklisticky orgasmus.Fort Portal je mestecko v predhuri Rwenzori, hor, kterym se rika Mesicni hory, coz je fakt krasny mistni nazev. A protoze je v okoli spoustu atrakci pro turisty a navstevniky, ugandane se rychle naucili vnimat belochy jako chodici penezenky. Kdyz mi nabizeli samozu (maly plneny satecek) za 800 ugandskych silinku, vzpomnela jsem si, ze jsem je v Hoime kupovala Bosovi jako prekvapeni za 300. Capaty tady misto 200 stoji 500 a kdyz mi nutili mango za 2500, tak jsem uz byla otravena. Bezne stoji 1000 ugandskych silinku. Vtipny bylo, jak jsem hledala hotel. Domluvili jsme se s Bosem, ze vic jak 20 000 za noc a osobu dat nechcem. To je normalni cena za pokojik nizsi kategorie pro dva. V jednom hotelu – asi ctvrtym v poradi – jsem potkala sympatickou pokojskou, ktera mi nabizela pekny pokojik pro dva, prostorny (takze se tam mohla vejit i kola) i s koupelnou. Kdyz jsem se ptala na cenu, rekla dvacet tisic. Ok. Dvacet tisic na osobu a noc. Ujistovala jsem se. Rychle se opravila a o prekot opakovala dvacet jedna. Dvacet jedna. Byla v rozpacich. Nervozni. Bylo jasne, ze si to tam pridala prave ted. V te chvili tam uz stali dalsi dve, asi managerka a recepcini a pohledy, ktere mezi holkama probihaly by mohly vyrabet elektrinu. Vsichni najednou svorne tvrdily, ze dvacet jedna.
To me teda dopalilo.
Ja mam jako platit vic jenom proto, ze jsme BILA? No, to si delate srandu.
Abych vsechno uvedla na pravou miru. Jedna tisicovka ugandskych silinku je pro me par korun, ale ten fakt, ze platim za barvu pleti, to me teda pekne stve.

Afrika je predrazena vsude tam, kde se muze objevit beloch. I na trzisti platite vic nez cernej muzicek pred vama. Z usmevavych veselych deti se v turistickych oblastech stavaji otravni somraci. „Gif mi many!“ je misto pozdravu dost otrava.

Spojeno tagy: