Zelená, moje oblíbená barva

Posted on 16.10.2012

0


A pak přišla Simona, moje kamarádka z dětství a z dědiny, která místo studování vyrazilo rovnou do světa. Po třech letech v Londýně se odstěhovala na další tři roky do Dublinu. Irska. Zelené země.

Simonino srovnání těch dvou měst, zemí a mentalit obyvatel zní hodně jasně. Něco jako když někdo vítězí nad někým 5:0 Prostě jednoznačně. Když jsme během dlouhého skypového rozhovoru porovnaly ceny za bydlení (tak polovička), platy (hodně podobné, i když samozřejmě v eurech) místní mentalita (něco jako Moraváci vs. Němci), začaly se mi nadšením zapalovat lýtka. Těžko kde na světě budu ještě někdy žít v prostředí, kde je mezi výší platu a výší životních nákladů taková propast. Je to hlubší, než Grand Canyon.

Navíc už to, že by tam byla nějaká známá tvář…Víte, jak mi chybí upřímné přátelské tváře? Londýn je sice plnej lidí, ale člověk je tady úplně sám. A pokud tvým jediným zájmem není vydělávání peněz, tak seš navíc uplně mimo. Nemáš se o čem bavit. Navíc se středoevropským přízvukem.

Irsko. Zelená barva. Co můžu ztratit?

Posted in: Zjistila jsem...