Pravda o Ježíškovi

Posted on 17.12.2012

1


_DSC8574

Když jsem byla malá, byla jsem si celkem jistá, že Ježíšek je náš a že nemá nic jiného na práci, než se postarat o to, aby právě po naším stromkem bylo na Štědrý večer všechno načančané a připravené. Navíc přesně ve chvíli, když dojíme vánočního kapra.

Když jsem začala chodit do školky, přišla jsem na to, že Ježíšek chodí i k Jance s Maruškou což byly sousedky, a velice záhy jsem zjistila, že i k Peťce, která bydlela v Nové ulici na kopci, takže jsem začala uvažovat o tom, jak to ten chlapík všechno stíhá.

Během těch školkovských let, kdy se naučíte to nejdůležitější, co je pro život potřeba, se mi postupně rozšiřovaly obzory. Poté co mi Klaškovky z druhé strany dědiny tvrdily, že k nim Ježišek chodí ve stejnou dobu, jako k nám, uvědomila jsem si, že tady něco nehraje a došla jsem k závěru, že tohle jako fakt nemohl dát sám, pokud ovšem….nemá pomocníky.

Pátrala jsem tedy po tom, kam chodí skutečnej Ježíšek, a kam chodí jenom záskok. Šlo mi o to, jestli si jako najímá brigádníky, nebo kdo to jako dělá, protože to nevypadá, jako úplně jednoduchej job. Neměla jsem moc jasno, jakej je rozdíl mezi Ježíškem a Mikulášem a tak jsem si začala představovat, že jsou to dva nebeští bráškové a navzájem si pomáhají. To by mohla být výrazná pomoc, jak pro jednoho, tak pro druhýho.  Mikulášova sezóna se mi zdála snad ještě náročnější, než ta Ježíškova o tři týdny později, neboť Mikuláš tu dědinu musel oběhnout celou a u každýho navíc čekat, než se vymáčkne s básničkou nebo modlitbičkou.

V první třídě se začaly šířit pomluvy o tom, že Ježíšek je vymyšlenej a že vlastně neexistuje, což mi bylo fakt divný. Spíš mi těch dětí přišlo líto, protože to mohlo znamenat jedině to, že to k nim prostě nestíhá. Na to není co říct. Já zatím o podvodech neměla důkazy. A byla jsem ráda, že bydlíme na křižovatce na kraji dědiny, protože logicky, žejo, tam má Ježíšek na všechno svatej klid.

Zdálo se mi vždycky pochopitelný, že ani svatý Mikuláš se nebude spouštět po té své zlaté nitce někde na návsi, přímo mezi lidi. Musim teda přiznat, že odkud se k nám na zem dostane Ježíšek, to mi nikdy nebylo moc jasný. (Asi taky záleží na tom, jak na tom brášci byli v mládí s tělocvikem…)

Každopádne je možný, že Ježíšek s Mikuášem trochu zestárli a tak si museli domluvit pomoc u několika mých dalších kamarádů, protože jsem se časem dověděla, že někdy to za něj dělají rodiče.

Fakt to chápu, jako. Je tada pravda, že Mikuláš často vypadá ještě docela vitálně, jak se tak honí po ulici s čertama. Ale Ježíšek, to už je starší pán! Vyřídí prostě ty dopisy a pak rozdá úkoly. Buďme realističtí, jo?

Ať je to jak chce, myslím, že mám štěstí jako sviňa, protože po vobrovské odmlce, kdy u nás štědrej stromek řešil záskok, někdy i já, zjistila jsem, že bydlím fakt na suprovým místě.

Není sice jasný, jak to je se Santa Clausem, ale když vyjdu z očividných genetických podobností,  je klidně možný, že Santa je Ježíškův a Mikulášův bratranec. Proto je to osoba důležitá a není radno si ji během roku něčím rozházet.

Určitě bych chtěla pokazit reputaci svého skromného blogu a způsobit mylnou záměnu s bulvárem, ale je vždycky dobré zásadní věci o celebritách prostě vědět. Potvrzuju, že Santa nebydlí na Sevením Pólu…

…ale vedle v ulici.

Tady je důkaz:

Posted in: Anglické listy