Dnes jsem poprvé sportovala s rozpuštěnými vlasy

Posted on 7.9.2013

3


tanec

tanecJsem sportovní holka. Ráda používám svoje tělo. Mám ráda, když znám jeho hranice a když se vydám na nějakou misi, která je má posunovat.  A jsem v depresi, když nic nedělám, když cítím, jak chátrá a když už se neohnu až na zem, neudělám most, nebo když se astmaticky zadýchávám do schodů.

Po létě stráveném v sedle skládačky mám pěkný nožky, to jo, ale po třech klicích bezvládně a zarudlá klesám k zemi. Kde je mých zimních 25 kliků s dokonale rovnými zády, to mi není známo. O ostatních rysech mé zchátralosti je zbytečné psát.

Jsem zpět v Liberci. Liberec je sportovní město. Liberec je plný tanečních škol. Tjadáááá! Chci zrcadlový sál a rádio na plné pecky!

I přes neutěšenost a nedodělanost našeho bytu, jsem byla odvážná a pozvala Kláru na čaj (kafe, limonádu, jahodový koktejl, sušenky, nebo víno se sýrem…) Libovala si, jak to tu máme pěkný (počkej, až se do toho Terez-disajnérka pořádně pustí!) a pozvala mě na taneční seminář, který sama pořádá. Měl se konat následující den. Taky máte rádi, když se vás někdo zeptá: „co děláš zítra mezi desátou a jednou odpoledne?“ A vy můžete odpovědět, že nic, a čekat co přijde? Tak já jsem s vnitřní radostí odpověděla, že nic, a čekala jsem, co přijde. Seminář Tvořme svůj život tancem. Fíha! Tančit budeme, jo? „No, tak to je asi to nejlepší, co bysme mohly zítra dělat!“ Zajásala jsem. (Už jsem vám vyprávěla, jak se mi plní přání?)

Inu, naklapala jsem do nového centra Kairos. Teprve se zavádí, ale od první chvíle jsem si byla jistá, že se tam bude lidem líbit. Neboť interiér je plný slunce a barev, je tam kuchyňka i sprcha, masérna, a na nástěnce dlouhý seznam nejrůznějších cvičení a meditací, které se letos otvírají v pravidelných kurzech.

Byly jsme tři a bylo to úžasné. Klára si pro nás připravila sestavu složenou ze sedmi různých choreografií. Každá z nich měla odlišný rytmus, náboj, energii a druh pohybů. Začali jsme africkým tancem (první čakra). Dupaly jsme a skákaly, natřásaly se a házely vlasy, co se do nás vešlo. Pak přišla dvojka (čakra radosti a vztahů). To jsme houpaly boky, vlnily zápěstím a kroužily hrudníkem jako orientální princezny. Tato část byla živá a radostná, hravá a plná oranžové barvy. Pak přišlo sebevyjádření a asertivita, tanec třetí čakry. Choreografie se podobala výrazovému tanci, plnému velkých pohybů, přijímání a odmítání, každý pohyb nás realizoval v prostoru tančírny tak, jako se realizujeme v časoprostoru života. Všechna ta divočina se rázem zklidnila a zněžnila už od prvního pohybu choreografie inspirované láskou. Čtvrtá čakra je zónou harmonie a lásky a my jsme se proměnily v baletky ladnější, než orchidej, když jsme se otáčely s rukama nad hlavou, a vypínaly v arabeskách. Hudba se proměnila a my jsme tančily zase trochu výrazově. Protože pátá čakra je oblastí vůle a komunikace. Šestá čakra ovlivňuje a odráží intelekt a rozhodování. A my podle choreografie inspirované touto čakrou rázovaly tanečním krokem křížem krážem po tančírně, chodily v kruzích, vlnily se v nejrůznějších formacích, a uřícené se na sebe šklebily, a smály se jedna druhé, jak se nám roztéká make-up. Tanec sedmé čakry byl mnohem éteričtější. Staly jsme se ptáky, vzývaly bohy, rukama se dotýkaly hvězd i hlubin Země. Spojovaly jsme póly.

meditaceVpohybuVšechno tam bylo. Tanec je fascinující způsob vyjádření. Stačí natrénovat škálu prvků a pak je můžete spřádat a splétat, střídat a opakovat…Pod Klářiným vedením jsem se je i já, pole neorané, naučila docela rychle.

A navíc, jaký geniální nápad! Spojit duchovní práci s tou fyzickou je hodně dobrá cesta, jak dojít osvícení. J Věřím, že kdybych se tak nemusela soustředit na jednotlivé prvky, budu mít i hluboký duchovní zážitek. Ale víte jak. Učený z nebe nespadl, a trénovaní jsou jenom ti, kteří trénují. Takže, budiž mi zrcadlo v koupelně svědkem, že moje šimi, arabský krok, sluneční kruh a kroužení rameny se do příštího semináře stanou trochu sofistikovanější.

Závěrečná čakrová meditace mi už byla vlastnější než baletní prvky, tak jsem se do ní položila a byla tak mocná, že jsem se musela trochu soustředit, abych po ní  byla zase schopná rozlišit hranice svého těla.

Schrupla jsem jablko, abych se trochu uzemnila a poté, co jsme donutily Kláru slíbit, že připraví zase další seminář, odvlnila jsem se spokojená na tramvaj do Vratislavic.

Posted in: Hledání poezie