Objevila jsem gdoule

Posted on 4.11.2014

3


DSC09885

Už jenom ten název zní jako z nějaké vtipné dětské říkanky, nebo při nejmenším nepovedeně vyslovené. Jako když bá děkdo rýbu, debo tak… Asi jste poznali, že jsem s gdoulemi objevila Ameriku…

Před naším domem rostou v předzahrádkách všeliké roztomilosti. Třeba mé oblíbené hortenzie. Aksamitníky. Magnólie. Muškáty. Ale že tam máme gdoule, to jsem zjistila až teď, když jsem si vygooglila pojem „voňavé koule“. Provoňují mi skříň už bez mála dva měsíce a já jsem z toho u příjemného vytržení. Mám ráda voňavou skříň. Ale mýdla nepomáhají. Tedy aspoň ne nijak zásadně. Levandulové polštářky voní nejvíc asi v obchodě. Když do nich snaživě vrazíte nos. Voňavé skříňové kapsle, tyčinky a voňavé papírové kapsy pověšené na ramínku na sebe vytouženým efektem taky moc neupozorňují.

Byla u nás mamka a vida nenápadný keř před barákem s popadanými divnými zežloutlými jabky, zajásala!

„Terezko, to si nasbírej a dej si to do skříně!“

„Nevyrostlý jabka?“ podivila jsem se pro sebe, ale než jsem stačila svůj podiv jakkoliv zformulovat, měla již mamka v každé ruce půl tuctu podivných plodů a cpala si je do kapsy. S důvěrou v rčení, že „Mamka ví všechno nejlíp“, jsem ji napodobila a když k nim radostně čmuchala, zkusila jsem to taky.

Dnes, když otevřu skříň, ovane mě svěží jaro. Všechny aviváže světa se můžou jít zahrabat. V každé poličce mám gdouli či dvě a i ranní oblékání je čirá radost. Ta vůně je skoro tak příjemná, jako vůně čerstvě uvařené kávy po ránu. Jistě má zcela jiný charakter, ale efekt je dost podobný. Zkrátka: „Hmmmm…….Dobré ráno…“

Zajímalo by mě, jestli budou gdoule dost silný kalibr na to, aby zatočily s moly. Kamarádka má ve své skříni hned několik kolonií a nemůře se jich zbavit.

Gdoule_blog