Jak se chránit (tentokrát ne o sexu)

Posted on 24.1.2016

0


alergie ockovani

Když jsme s mužem mířili do Afriky, byla to velká akce, při které jsme se chystali procestovat čtyři státy východní Afriky na kolech a měli tam strávit 3 měsíce. Nechali jsme se samozřejmě proočkovat na všechny nemoci, které se v dané oblasti vyskytují. Stálo to hodně peněz, i když jsme část dostali jako sponzorský dar. V té době jsem to brala, jako když si vezmete víc celaskonu, když na vás něco leze.

V mém očkováku se skví datumy, kdy jsem dostala včeličku žluté zimnice, břišního tyfu, vztekliny, meningitidy, hepatitidy…některé i ve třech dávkách a přeočkování po půl roce.  Všechno jsem to dostala v zodpovědných rozestupech a kombinacích, chodila jsem tři měsíce do očkovacího centra jako do biografu.

Říkala jsem si, jak jsem zodpovědná. Přece nepojedu do tak exotické části světa nechráněná? Přece se kvůli jednomu výletu neohrozím na zdraví a na životě? Přece mi jedna expedice nestojí za doživotní následky (i když potenciální).

Afriku jsme přežili.

Jaro nato, jsem však téměř nepřežila.  Dostala jsem tak hroznou alergii, že jsem se nestačila divit. A to jsem prosím v té době žila ve velkoměstě, kde o břízu a trávy nezavadíš. V práci jsem byla výkonu téměř neschopná… tudíž jsem si ji sotva udržela. Chybělo jen trochu a byla jsem bez ní, tudíž bez příjmů, následně bez příbytku a analogicky, jako mladá homeless žena, denně ohroženější na životě víc, než cyklistka v Ugandě a Burundi.

Pěkně jsem se to ochránila! Od té doby mě těch 15 včeliček stojí normální život každé jaro bez výjimky. A to jaro trvá od února do července. Slzím, smrkám, nespím, protože mě nesnesitelně svědí sliznice, od očí, úší, po hrtan a jazyk, nejsem schopná smysluplné komunikace a vytvoření delšího větného celku, protože téměř nepřetržitě kýchám. Nemyslete si, že někdo bude čekat na vaši dokončenou větu, než si desetkrát po sobě odkýchnete – což se opakuje po minutě a půl znovu. Společenský život odpadá, protože se mi lidé vyhýbají. Když vypadám, jako bych nepřetržitě zoufale plakala, tak mě asi nechtějí vytrhávat ze soukromého žalu.

Mohu se toho ještě někdy v životě zbavit? Je možné, se zbavit jedů, které tehdy nesly antigeny očkování?

Závěr je jasný. Chránila jsem se tak důsledně proti jednomu výletu do Afriky, abych neměla doživotní následky potenciální exotické nemoci, že jsem si zařídila sofistikovanou středoevropskou alergii na jaro. Běžná záležitost.

To, jakou souvislost má epidemický nárůst alergií, astmat a autismu všeho druhu s očkováním a špatné kombinování a rozestupování vakcín se dozvídám až nyní, ex post, když už jsem v pasti.

Nyní můj tříměsíční syn… má si jít pro první včeličku. A já mám rozhodnout…

Více fascinujících souvislostí očkování–alergie od Mudr. Elekové v rozhovoru na youtube. (Cca 20 minuta.)